Dalsze informacje o pozycjonowaniu stron internetowych.
Funkcjonują trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, Święto Pracy czy Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków powinno się zainicjować je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź zmienioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny typ pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to też znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– smartfon Huawei P30 biały,
– obuwie sportowe puma Ignite Limitles białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– dzielnicę (np. “sklep komputerowy Polesie”)
– miejscowość (“restauracja Kraków”)
– kraj (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do osób mieszkających na danym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]